4 декември, 2008 - 05:00
[веб кирилица]

слободата на говорот и холокастот

од toomuchisnotenough на 20 фев 2006 - 23:42

историчарот дејвид ирвинг е осуден во австрија на три години затвор заради порекнување на геноцидот над евреите. во австрија и германија тоа е кривично дело казниво со затвор до десет години. тука се' е јасно: прекршил државен закон и ги сноси последиците за тоа.

но, мене ми е поинтересно ова:

преиспитувањето на тековните сознанија е во темелот на сите науки, вклучително и историјата. но, прашањето на холокастот како да има посебен статус во неа, така што како да не е дозволена ниту академска дискусија по тоа прашање. се разбира, не сум историчар и можеби такви дискусии се водат во некои релевантни кругови, но како лаик забележувам дека холокастот е воздигнат на статус на недопирлива вистина.

лично, верувам дека холокастот се случил. само не ми се допаѓаат недопирливи вистини одредени од луѓе.

Опции за гледање на коментари


сликата на GoodBytes
I doubt, therefore I might be - од GoodBytes на 22 февруари, 2006 - 03:19

Во случајов изгледа претерале малку. Човекот се извини и го повлече зборот.

Можеби и не се водат научни дискусии околу холокаустот, барем не такви во кои има тези дека тој не се случил, заради тоа што постојат сведоштва од илјадници луѓе, како и несоборливи материјални докази, па работата е прилично чиста. Од аспект и на науката, и на јавното мислење, прашањето дали се случил холокауст е затворено.

Патем, неодамна и претседателот на Иран си даде слобода да ја повтори теоријата која е популарна на Блискиот Исток (а се создала од јасни причини - пропаганда), дека холокаустот е измислен, дека е еврејски заговор. Значи, не е точно дека холокаустот е глобална вистина која е недопирлива.

Уште еден пример е дека на Интернет има сајтови кои јавно си прават шеги со ужасите на геноцидот, па еве ги, никој не ги гаси. На пример, еве што има на сајтот на Heretical:

П: Која е разликата меѓу Евреин и пица?
О: Пицата не вришти кога ќе ја фрлиш во печка.

Морничаво, нели?

Мојот став е дека сите овие примери се за етички суд, но не и за кривичен. Човек не може да лежи во затвор затоа што се сомнева во нешто што му е кажано, па дури и кога сомневањето го изразува јавно.

---

сликата на Зелен
тотално си во - од Зелен на 22 февруари, 2006 - 10:36

тотално си во право. слично на ова е во САД ако си скептик за 911 ондак си непријател на државата... контраелемент.

а за преиспитувањето на холокаустот, имаме добар доказ во нашиот град кој имал бројна еврејска популација која денес ја нема. исто низ цела мк. многу поверојатно е дека луѓето биле поубиени во Треблинка него дека се склониле негде и чекале создавање на Израел.

друга работа е пропагандата и осудата. во втората светска војна преку 10 милиони руси гинат, повеќето цивили, па не се крева толкав fuss. турцине маме ебале во ерменија, исто потепале милиони па пак не се збори толку за тоа. исто јапонците во мандџурија во 2 светска војна.

холокаустот, - од Therion на 22 февруари, 2006 - 11:51

холокаустот, односно негово преиспитување, е табу тема бидејќи еврејската популација успеала (на милион нивоа) да вгради т.н. колективна вина во денешниот човек.

исто така, разлика помеѓу руските жртви и оние еврејските е што првите се во голем број загинати во војна/битка а не систематски требени, но важно е и да се земе во предвид процентот на евреи во т.н. руски жртви.

во врска со ерменскиот случај, за жал, немаат толку силна пропаганда, биле дел од СССР и ред други препреки за обелоденување и популаризирање на вистината.

сепак, целата пропаганда за тоа дали е некој жртва или не е до самата способност на тој народ да извлече максимум од својата ситуација, односно дали и како ќе се прикаже како жртва над жртвите, што е директно поврзано со горенаведената колективна вина. со други зборови, и тоа е дел од војната и војувањето.

сликата на Зелен
за советите не - од Зелен на 22 февруари, 2006 - 16:02

за советите не си во право:
13,500,000 загинати цивили, 1,000,000 војници

дргугото држи вода.

сликата на GoodBytes
Жртвите на Русија - од GoodBytes на 22 февруари, 2006 - 22:09

Зелен напиша:

за советите не си во право:
13,500,000 загинати цивили, 1,000,000 војници
дргугото држи вода.

Ако изворот ти беше Википедија, си ги измешал малку колоните. Русија има вкупно 23.1 милиони жртви, од кои:

- војници: 8.6 милиони;
- цивилно население: 13.5 милиони и
- холокауст само на Евреи: 1 милион.

Русија има жртви еднакви на 14% од населението. Втора по број на жртви е Кина, со 10 милиони (4 милиони војници, 6 милиони цивили), но изгубила „само“ 2% од населението. Германија е трета по број на жртви, вкупно 7.5 милиони, од кои 5.5 милиони се војници. За Германија жртвите биле околу 11% од населението.

Во целата светска војна вкупниот број на жртви е околу 62 милиони. Вкупниот број на Евреи кои се жртви изнесува 5.75 милиони.

---

сликата на Зелен
океј поентата - од Зелен на 23 февруари, 2006 - 01:06

океј поентата беше дека голем процент на цивилно население угинале, извор најде гугл, а тоа беше википедија и колоните сум ги измешал (:

генерално - од Therion на 23 февруари, 2006 - 09:38

генерално бројките секаде се разликуваат, ама ако се направи некој крос-референс може да се дојде до некоја средина. инаку поентата на постот беше дека евреите биле систематски требени (за разлика од другите народи). како што може да се види од долната листа нив воопшто ги нема наброено, пред се бидејќи се припадници на доленаведените држави, меѓу кои нормално спаѓаат полска и советскиот сојуз како едни од по-настраданите сегменти. меѓу другото, пропорционално гледано, нервозни се бројките и на југославија.

Axis ww2 casualties

Country Military casualties Civilian casualties
Germany 3.250.000 3.810.000
Austria 230.000 80.000
Italy 330.000 85.000
Rumania 200.000 465.000
Hungary 120.000 280.000
Bulgaria 10.000 7.000
Finland 90.000 n/a
Japan 1.700.000 360.000

Allied ww2 casualties

Country Military casualties Civilian casualties
British Empire 452.000 60.000
France 250.000 360.000
USA 295.000 ---
Soviet Union 13.600.000 7.700.000
Belgium 10.000 90.000
Holland 10.000 190.000
Norway 10.000 n/a
Poland 120.000 5.300.000
Greece 20.000 80.000
Yugoslavia 300.000 1.300.000
Checoslovaquia 20.000 330.000
China 3.500.000 10.000.000

Не съм съгласен - од Българин на 23 февруари, 2006 - 16:45

Не съм съгласен много със цифрите, защото някои държави участват първо на една после на друга страна в конфликта. Например руските жертви до 22 юни 1941 са на страната на Оста, а българските жертви след 9.09.1944 са на страната на съюзниците.

сликата на toomuchisnotenough
O: океј поентата - од toomuchisnotenough на 23 февруари, 2006 - 17:19

Зелен напиша:

извор најде гугл, а тоа беше википедија и колоните сум ги измешал (:

хмм... последниот пат кога разменивме мислења, ти ја исмеваше википедија како извор на информации. што се има сменето во меѓувреме? [намигнува]

сликата на Зелен
слободата на говорот и холокастот - од Зелен на 24 февруари, 2006 - 17:47

очекував ова [се смее]
во суштина ништо се нема сменето. можда сега уште повеќе википедија испливува прва при срч на гугл ..тоа едино вака шо ми паѓа на памет.
морам да признаам дека при пребарување со гугл нешто ако излезе и википедија тамо негде најверојатно има најдобра информација од околните бљувотини.
спорни теми како оние за хомосексуалноста можат сепак да имаат големо наклонување (bias е зборот шо ми треба) , само зависи која група е поупорна ( hippy liberal douches или redneck conservatives ). и да, знам дека за спорните тези има предупредување на почетокот од објаснувањата во вики.

поздрав

сликата на toomuchisnotenough
O: тотално си во - од toomuchisnotenough на 23 февруари, 2006 - 17:16

Зелен напиша:

слично на ова е во САД ако си скептик за 911 ондак си непријател на државата... контраелемент.

во сад скептиците во однос на „официјалната“ верзија за 9/11, ретко кој ги смета за непријатели на државата -- повеќе ги сметаат за наивни параноици.

Практично - од PetarK на 22 февруари, 2006 - 10:50

Практично прашање - дали концептуално би прифатил забрана на одредена идеологија? Ако да, како би разликувал bona fide академска дискусија од преоблечена пропаганда на забранетата идеологија?

сликата на toomuchisnotenough
границата меѓу - од toomuchisnotenough на 23 февруари, 2006 - 17:28

границата меѓу слободата на говорот и говорот на омразата е т'нка и лесно може да се згреши во одлучувањето. ако веќе постои можност за грешка, попрвин би згрешил со тоа што неправедно би ограничил нечија слобода на говорот, отколку што би згрешил со тоа што неправедно би му дозволил некому да мотивира однесување што долгорочно би му штетело на општеството.

овие две работи можеме да ги разликуваме по местото каде што се одвиваат: академските дискусии се водат по стручни билтени и собири, идеологиите се промовираат надвор од нив.

опасноста е да - од Therion на 24 февруари, 2006 - 09:58

опасноста е да не настапи двоен стандард во примената на цензурата и/или слободата на говорот.
на пример, одредени теми се третираат како hate talk со цел да не ескалираат во нешто посериозно, но од друга страна голем број демократи аргументираат во линија на 'we are willing to deal with all the negative aspects that might spawn from free speech all in order to allow for the potentially positive contributions to see the light of day'.
прашање е на самата влада каде ја повлекува таа линија, односно со колку негативни by-продукти на слободниот говор е спремна да се справува со цел да ја заштити потенцијалната добивка од можноста секој човек да го каже тоа што го мисли. според тоа и законот во австрија и германија го криминализира негирањето на холокаустот, а важно е и што баш за овие две земји сето тоа е малку поосетлива тема.

сликата на Зелен
Цитат: ако веќе - од Зелен на 24 февруари, 2006 - 17:58

Цитат:

ако веќе постои можност за грешка, попрвин би згрешил со тоа што неправедно би ограничил нечија слобода на говорот, отколку што би згрешил со тоа што неправедно би му дозволил некому да мотивира однесување што долгорочно би му штетело на општеството.

да и ја така би напраил. ама ако се крие вистината , преку ограничување на слободата на говорот, автоматски се создаваат две групи на жители во општеството (оние што ја знаат вистината и оние од кои вистината е скриена ИЛИ оние што одредуваат што е добро за општеството и оние кои биваат `програмирани` од првиве), што само по себе повлекува принцип на нееднаквост и раслојување. сега да не ја тегнеме темава на `вистина` во поглед пример на безбедносни тајни или политичкоекономски тајни и планови туку едноставно во поглед на филозофии, религија и идеологии.